Saturday, December 1, 2018

CARI DAN BINA PELUANG

"Alhamdulillah, niat yang baik Allah akan bantu". Terngiang-ngiang pesanan Umi saya di telinga. 

Saya berjaya dengan sesi temuduga yang dijalankan oleh Pengurus cawangan Pantai Timur. Alhamdulillah. Syukur pada Allah, dengan izinNya, saya berpeluang menjadi seorang pendidik dengan cara yang lain.

Sebelum memulakan tugas, kami diberi penerangan ringkas berkenaan cara-cara kami mahu mendapatkan pelanggan melalui pusat tuisyen berkenaan. Kami dikumpulkan dalam satu kumpulan WhatsApp untuk pengumpulan info yang berkaitan.

Sudah mencari peluang? Maka kita perlu gunakan peluang sebaiknya dengan menjadi tutor kesayangan para pelajar.

Pusat tuisyen CERDIK ini menawarkan kami untuk berhubung terus dengan ibubapa pelajar. Mereka yang bertanggungjawab mengurus dan mencari prospek di kawasan berdekatan tutor-tutor mereka. Tugas kami hanya mempersiapkan diri dengan ilmu pengetahuan yang akan digunakan untuk membantu dan mengajar para pelajar kami.

Sesi pengenalan bersama ibubapa pelajar perlu dilakukan sebaik sahaja kami menerima tugasebagai home tutor. Di sini, satu perhubungan antara pusat tuisyen, tutor dan ibubapa juga telah terbina.

Sebagai seorang home tutor yang bergerak di bawah satu pusat tuisyen, maka saya bertanggungjawab menjaga kredibiliti personal dan juga nama pusat tuisyen saya.

No comments:

Post a Comment