Thursday, December 20, 2018

ULASAN E-BOOK MENEMUI CAMELLIA DI TANAH LINCOLN

E-book: Menemui Camellia di Tanah Lincoln 
Penulis: Amna Sofea
(https://menemuicameliaditanahlincoln.blogspot.com)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Sejujurnya, saya membaca penghabisan e-book ini dengan pandangan yang lebih terbuka tentang skop kerja seorang cleaner. Dari sisi lain, saya turut hiba bila membaca pengakhiran cerita Puan Amna. Semoga Puan Amna dapat kembali ke bumi bertuah ini bertemu guru-guru kehidupannya nun jauh di luar negara.

Kadang ucapan terima kasih kita pada cleaner tidak mampu mengatasi jerih payah dan kepenatan mereka dalam membersihkan kekotoran yang kita lakukan.

Betapa Puan Amna berjaya menarik penghayatan saya dengan pengalaman yang dikutip dan ibrah yang dialami. Saya hanyut bersama plot cerita seakan berada di dalam situasi Puan Amna sendiri. 

Puan Amna bukan sahaja membawa saya ke Tanah Lincoln bersama budaya dan persahabatannya, bahkan beliau membantu saya koreksi kekurangan dan refleksi sifat diri dalam berdepan ujian hidup. 

Susunan bahasa yang santai tapi menjentik hati ini berjaya membuatkan saya terpukau. Tahniah Puan Amna Sofea. 

Ibrahnya terlalu banyak untuk dihirup oleh pembaca. Teruskan menulis dan menyampaikan kebaikan. 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Rubiatul Addawiyah Zainir
(https://janapendapatansebagaihometutor.blogspot.com)

No comments:

Post a Comment